svar / två
Jag undrar vilka sidor på nätet som du tycker mest om att shoppa ifrån? - Hmm, jag shoppar inte så mycket via nätet tråkigt nog, men när jag väl gör det brukar det bli från nelly.com. Hej fina du! Jag undrar hur du får sån fin blond färg på håret? Om du går till frisör kanske det är lite svårt att svara på, men kanske du kan tipsa om några produkter du använder för att behålla nyansen? Och om du tidigare har färgat håret blont hemma, vilken produkt kan du i så fall rekommendera? Tusen tack!  - Hallå där, gosis. Jag har blekt håret blont både hemma och hos frisören. Det enda jag kan tipsa om är silvershampo som drar ur de gula nyanserna i håret, det funkar verkligen superbra. Tipstipstips. Hej! Först och främst vill jag bara skriva att du verkar vara en toppentjej! Så himla omtänksam och fin mot alla människor. Det borde finnas fler som du, då hade världen varit lite bättre! Och sen är du så himla fin, tack för all insperation du ger! 1. Hur lång är du? Och hur lång blir du när du bär klackar? Är själv lång, 174 och får hela tiden kommentarer som "gud vad lång du är" eller "du blir för lång i så höga klackar". Och som den första kommentaren som jag brukar få, brukar jag alltid koppla det till något negativt. Jag vet inte om det bara är ren inbillning eller att jag uppfattar det på det viset eftersom personen använde en viss ton när han/hon sa det, men jag uppfattar det alltid som om det var fult att vara så lång. Och det blir man såklart ledsen av, om man har lätt för att ta till sig sådant. Och det gör också att man kanske inte vågar gå ut i höga skor fast man skulle vilja eftersom det är så snyggt! Har du några tips till mig hur jag kan bära mig åt och bli kanske lite mer självsäker i min längd? Blir ju nästan 1.90 i mina högsta klackar, och har du någonsin varit med om samma sak? 2. Skulle du kunna tipsa om något bra smink? Kanske någon bra mascara och bra foundation/puder som håller hela dagen och inte torkar ut? Eller bara något du använder som du tycker är sådär extra bra. 3. Du verkar ha jättefin hy, kan du tipsa ifall du använder några bra hudprodukter? Och om du tex. har haft problem med Acne om du vet någon bra hudvårds-serie som tar bort det? Vet dock att det hjälper olika bra för alla men det hade ändå varit roligt att veta. 4. Skulle du kunna visa fler frisyrer och hur du gör dem? Skulle vara otroligt snällt, speciellt en frisyr du haft vid några tillfällen tycker jag är sjukt fin! Det var många frågor på en och samma gång, men hoppas du har tiden att svara på dem, skulle vara jätte snällt! Tusen tack, ha det så bra. Kram! - Men alltså, VAD HIMLA GO DU ÄR DÅ. Kom så får du tusen kramar. 1. Jag är 173 cm tror jag, har inte så bra koll hehe. Jag skulle vilja vara längre än vad jag är faktiskt, tycker det är snyggt att vara lång så du ska vara stolt över dina 174 cm! Ta inte åt dig om du tycker att det låter som de menar något negativt med din längd, de är antagligen bara avundsjuka på dig. Och om du vill bära höga klackar så GÖR DET, ingen ska få bestämma över vad du ska ha på dig och inte. Det är ditt liv och du bestämmer, stå på dig girl. Jag har också fått höra "shit vad lång du är" när jag bär klackar, men jag tar inte det som något negativt utan tycker bara det är kul. Det är ju bara najs att vara lång! :) 2. Om jag ska tipsa om något när det gäller smink så ger jag tummen upp för make up stores flytande foundation. Den håller hela dagen och smälter in i huden så fint. Direktlänk.  3. Jag har haft turen att klara mig ifrån oren hud, så jag kan tyvärr inte tipsa om några acne produkter eftersom jag inte har någon koll på det. Det enda jag använder är sminkborttagning och ansiktscreme för att fukta huden, mer än så gör jag inte. Tyvärr kan jag inte tipsa om någon speciell produkt där heller, då jag använder olika hela tiden. Det mesta funkar på mig nämligen. 4. Javisst skulle jag kunna det! Är dock ganska tråkig för gör sällan något med mitt hår, men jag kan ju mixa med det för er läsares skull. Vilken frisyr är det du syftar på? Hej Emma! Vilka tips har du ifall man gillar en kille men är för blyg för att ta kontakt personligen? Vad kan man tex skriva då? Så att det inte känns för stelt eller vad jag ska säga. Och ifall man nu skriver något och inte får svar, har du något tips på hur man kan "ta" det då? Så att man inte skäms för mycket eller typ känner sig allt för illa till mods. Sen undrar jag hur du får dina ögonbryn se så fina ut? Använder du ögonbrynspenna/borste och i så fall vilken?  - Hej på dig! Hmm killar killar. Har ni aldrig pratat? I så fall så kan det ju vara dags om du är intresserad av honom. Du kan ju börja med att ställa vanliga, trevliga frågor som hur han mår, vad han gör osv. Eller var lite crazy som jag när jag skrev till Pontus för första gången, jag gav en komplimang. Något i stil med "Hej, vilken fin klädstil du har!". Nu har vi varit tillsammans ett bra tag, så det funkade ju hihi! Om han inte svarar så rasar ju inte hela världen samman, han kanske var upptagen just när du skrev. I så fall kan du försöka ta kontakt ännu en gång, men om han inte ens kan vara trevlig och svara så är han tyvärr kanske inte något för dig.. Jag färgar mina annars kritvita ögonbryn, sedan använder jag ögonbrynsskugga för att göra dom lite fylligare samt borstar dom lite slarvigt. Skuggan jag använder hittar du på make up store. Direktlänk.
emma

Hej igen!


Tack så mycket för svaren!


Frisyren jag syftade på är faktiskt roligt nog den du lagt ut i detta inlägget, den svart/vita bilden :) Så otroligt fin frisyr, men ingen aning om hur man kan göra en likadan, så den hade jag gärna velat få reda på hur du gör :)



Tack igen!



kramar

danna

Vilket silverschampoo kan du i så fall tipsa om, eller vilket använder du rättare sagt? :)

WRITE A COMMENT
Name
E-post (not published)
Blog-address