kaos
Okej, nu ska jag försöka få ut min lördag i meningar. Klockan ringde vid 04:45 och det var dags att göra mig i ordning för jobb. Väl på jobbet var vi underbemannade hela morgonen, det var endast jag och Adam + maaaaassor av gäster som ville handla. Det resulterade såklart disk på alla bord, en tom monter och inget prepp inför morgondagen. Mitt i allt kaos spiller en gäst ut mjölk-kannan över sig och golvet, någon sekund efter tappar en annan gäst ut hela sin väska på golvet. En liten stund senare får en stackars kvinna ett diabetes-anfall så vi är tvunga att ringa efter ambulans. Ännu ett litet tag senare är det min tur att spilla ut mjölk över hela golvet. Såhär fortsatte det hela morgonen, kaos kaos kaos. Hoppas det lugnade ner sig under dagen för stackarna. Är så less på kaos-dagar på jobbet. Har varit på samma ställe i över två år så börjar bli lite drygt med all onödig stress, samma saker sker liksom om och om igen, som på rutin liksom. Inte nog med det så vaknade jag upp sjuk denna morgon, JÄVLA SKIT. Jättemånga i klassen är sjuka och jag gav mig fan på att nä, denna höst ska jag bannemig inte bli sjuk. Det gick ju inte så bra. Äääääe ibland är det skönt att vara lite bitter och klaga, så nu har jag gjort det också.  :)
 
Efter den jobbiga morgonen blev det några timmar på stan med Pontus och ikväll unnade vi oss mat på fin-restaurang. Nu ska vi kika på vår nuvarande serie vi följer samt proppa i oss godis, så atte det blev ju ett fint avslut på denna lördag i alla fall. 
 
Imorgon väntar jobbet igen, hoppas på en lite lugnare morgon. 
 
johanna

vad jobbigt!

WRITE A COMMENT
Name
E-post (not published)
Blog-address