"jag ska ut"
Jag ska ut, vad betyder det egentligen? För många betyder det att "jag ska bli full". Jag tycker det är så himla tråkigt att vissa har den inställningen. Varför ska det vara så svårt att bara ta några glas, dansa och ha kul med varandra? Istället dricker många sig redlösa och kommer sedan inte ens ihåg sin kväll? Meningen är väl att man ska ha kul och komma ihåg sin kväll som minnesvärd? Jag förstår inte. Jag är den där tjejen som sätter en mysig hemmakväll med nära och kära framför en utekväll, men ibland ger jag även det en chans och ibland lyckas jag ha kul, riktigt kul. Men många gånger slutar det tråkigt då vissa fått i sig alldeles för mycket och allt bara slutar i kaos. Det är läskigt vad alkohol kan göra med människor, ta bort ens personlighet och bara liksom göra en till ett, skal? Näe, jag vet inte. Jag gillar det inte. Huahua.
linnea

åh vad jag håller med dig! jag är en riktig hemma mys tjej, men samtidigt älskar jag att träffa folk och ta ett glas eller två. Ibland går jag ut nykter, men då blir folk förvånade. Varför ska man alltid dricka så mycket och bli så himla full. Jag kan ha kul utan alkohol och man kan dessutom utnyttja dagen efter. Slippa ligga bakfull.

Svar: high five girl!!
emmawagenius

carro

Bra skrivit. Trist att det är så :/ jag är likadan.
Mer såna här inlägg om åsikter och sånt vore kul.

Linnea

Jag håller så med dig! Det är så hemskt att normen är att supa sig riktigt full så fort man "ska ut". Önskar människor bara kunde gå ut och dansa eller bara ta ett glas sådär utan att det måste sluta så fel varje gång. Bra skrivet!

Josephine

Så bra skrivet!! Håller med till hundra

Maja

Tack för det!! det kändes som det bara var jag som kände såhär men det finns tyldigen fler! Jag håller med dig till 100! Grym blogg btw

WRITE A COMMENT
Name
E-post (not published)
Blog-address