Min dansgång
 När jag var runt sex år började jag med dans på wendlas dansstudio, där jag slutade dansa våren 2011. Dansade ett tag, tog en danspaus och testade sedan på lite blandade stilar. Nu har jag dansat varje år sedan jag var åtta-nio år gammal. Hösten 2008 blev jag intagen i gnistorna och sommaren 2010 i flammorna, hoppade dock ur flammorna efter någon månad. Trivdes bättre med gnistorna helt enkelt! Vi gnistor var ute och dansade på olika ställen, uppträdde och hade det roligt tillsammans. Vi reste bland annat till Kreta, Stockholm och Sundsvall. 
 
Efter det började min resa på show4all, en nystartad danskola med mycket showande. Där blev det dans för fulla muggar med dansgruppen spectra. Vi har också rest runt, för både dans och semester tillsammans. Någon av er där ute kanske befinner sig i eller omrking Östersund och funderar på att börja dansa? Kika då in hemsidan, show4all.se.
 
När 2015 anlände kände jag för att satsa på dansen som yrke, en dröm som jag aldrig riktigt vågat tagit tag i innan. Jag sökte därför till Dansarlinjen på Balettakademien i Stockholm och kom in. Ett helt år med förmiddagar proppade med dans, jag lärde mig så otroligt mycket under det året och är så glad över att jag sökte. Därefter ville jag forsätta på samma spår och sökte därför till den treåriga Yrkesdansarutbildningen, kom in och går mitt första år vilket är helt fantastiskt! 
WRITE A COMMENT
Name
E-post (not published)
Blog-address